Coretan Pemikiran

Nikmat yang paling berharga selepas Iman dan Islam, ialah sahabat yang soleh. -Umar alKhattab-

Crite MaSa jAdi KP.....hikhik....

Aaa......
Tetiba ari ni teringat keadaan masa dpt tau ura2 ana jd KP. Fuhh!!! Tkejut badak ana dibuatnya!! Mana taknya, baru masuk f4 bulan Mei je dh ada yg bkenan ana jd KP!
Masa ikrar atas pentas tu mmg cuak gilerr ah, bukan cuak jiddan. Gilerr!!
Dahla dok mengadap sume org kat bwh tu, pastu kena ikut plak sume yg diikrarkan, mmg berat btol.....
Tp dh tanggungjwb diberi, wajib dipikul dgn amanah.
Maka bermula la legasi KP ana (cewah! mcm star wars plak....)


Ha!
Ana bila dpt tau kena pindah bilik, rasa sdey plak sbb kena kuar dr bilik C304. Yela, ana tpaksa bpisah dgn Mustaqim dan abang2 f6. Best btol dok dgn diorg!
Siap kena paksa seyh utk masuk bilik KP tu!
Taukah anda apa yg bakal ana miss kalo pindah kuar dr bilik C304?
-Pemandangan indah asrama dan luar tembok dr tingkat 3.
-Dgr radio Klasik Nasional dgn Mustaqim.
-Bsosial dgn bdak2 third floor, f6 dan Faiz, Gman, Kimi, n Mustaqim.
-Peluang nk escape liqa' dgn lbh mudah (erk! ni luahan hati je....)
Papepun, pindah gak r...


Mula masuk bilik C202 dgn Mazan. Kecoh jiddan 2nd floor masa tu. Pastu dlm bbrapa minggu, ana kena tukar ke bilik C201 plak. Mazan merajuk je.....huhu..... xpe Mazan. Best gak dok dgn enta. Bilik sentiasa lawa dan bersih.
C201: Bersama Aiman Zaki bin Mohamad (ana ke?)
Masa ni ana ada satu pandangan tau.
Ana ingatkan dok bilik KP ni ada authority n privacy (rasa mcm YB plak), paling kurg dpt ktenangan la bila trasa stress dgn keje KP n keje skolah btimbun.
Rupanya, bilik ana tu jd mcm bilik CELEBRITY!! Blh kata stiap ari ada je org nk masuk. Masuk tu plak buat mcm umah sendri, baring sana sini, dok makan minum, sembang benda pelik2.
Hai, xde keje len ke?
Tensyennnn gilerr rr masa tu!!!!
Yg plg xtahan, bdk2 ni dok baring2 kat atas katil ana, sembang mmanjang! Dahla merempat, tido plak atas katil tu! GRRRRR!!!
Nk halau, tpikir kwn.
Tsk2.
Aiman bg cdgn buat mcm dia. Katil dia xramai org nk tumpang merempat sbb dia sepahkan dgn brg2 dia. Pergh!! Cantek btol teknik dia!! Ana pun terus apply teknik sama. Doa2 bjaya....
Nk tau apa jd pastu?
Diorg dgn slambernye kemas2 blk katil ana, letak brg2 kat atas meja ke tepi katil ke, pastu baring pusing2 dan sambung buat benda sama.
Ana dh hilang 'ilham' nk buat apa.
Lps bbrapa bulan menderita, ana n Aiman trancang nk buat 1 sistem "lock".
Kitorg buat syarat2 utk masuk bilik kitorg. Hukuman dia, "blah dari bilik ni!!" Hahahaha (gelak org jahat)
Dah tu, kurg le org yg dtg btandang ke bilik kitorg. Sunyi.....aman damai......
Rasa khusyuk je lps tu nk dok bilik.


Dlm bbrapa minggu, ke'best'an bilik tu trasa gak la. Lps tu, masa ana dok mengelamun kat tingkap bilik tgk Aqil Kamaruddin dok baca buku kat blok Khalid, tdetik rasa bosan kat benak hati.
Aiseh men....trasa nk ajak balik bdk2 yg slalu masuk bilik ana ni...


Maka, itula antara pengalaman dok kat bilik KP C201 yg ana rasa manis n tawar.
Smoga crite ni menjadi pengajaran kpd sume yg membaca.

8 comments:

amiR muJahiD said...

huhu...
terase aku tau...
tp aku dulu merempat kat katil aiman jek...
haha...
tu mase mula2 ja...
pastu duduk jer kat lobi tu haa...
sng...
xde nyusahkan sesape...

EmberPen said...

aiseh...trase? haha
xpe, benda dh lps tu jdkan kenangan.. kkadang trasa lawak plak bila tringat korg dok kat bilik ana tu

syara said...

syarat pe weh?
curious giler ehh jiddan~!

EmberPen said...

sorila....hal muslimin omarian je...
hehehe...

ainazirah said...

ble mase bilik korg kemas?? bukan sntiasa sepah2 kaa??

ini ckp bukan sebarang cakap, ni pengalaman melawat tempat korg.. ahaha

EmberPen said...

Haiii, aisyah, oi,
itu bilik sape?

bilik kami (C201 n C202) akan slalu kemas, lg2 kalau ada pihak nk dtg mlawat, contohnya antunna!
salah bilik kot.....haha

.:namakusab.: said...

haha.
sian..
dah sepahkan katil then diorang rajin kemaskan balik n wat katil tu 'reta' sndri..
huhu..
xpaham..
enta baik kebenor agaknye..
lalala~~

syara said...

ape la..muslimin jek.omar..hmm.aku nk tnye spe ea.hak3.t aku k0rek.