Coretan Pemikiran

Nikmat yang paling berharga selepas Iman dan Islam, ialah sahabat yang soleh. -Umar alKhattab-

Erti CINTA hakiki

CINTA = Couple? Salah.

CINTA = Bersama ke Syurga? Betul.

Ada banyak persepsi, pengertian, pandangan, serta hujah yang diberikan oleh ramai orang tentang CINTA.

Bila diperkatakan tentang kerja rumah, ada yang merungut, kata "tu bukan masalah aku", "tu kerja adik-adik aku", "tu kerja perempuan", dan sebagainya.

Tapi bila sebut tentang CINTA, semua orang bagaikan profesor yang ada PhD CINTA. Awesome jiddan semua orang!

Mana taknya. CINTA itu berkaitan dengan semua orang, dan CINTA sangat dekat dengan hati.

Demi CINTA, semua sanggup berikan apa sahaja.

Demi CINTA, semua sanggup berkorban.

Maka, sebelum kita mengungkapkan CINTA kepada sesiapa, mari kita ketahui makna sebenar CINTA.

"Bersama ke Syurga"

Itu lah maksudnya yang sebenar, credits to saudara Hilal Asyraf.

Maka, marilah kita telusuri maksud itu.

Kalau betul CINTA, apa yang kita buat?

Pegang tangan, dating, minum dari satu straw, hasilkan anak luar nikah, bergayut sampai dua jam?

Apakah maksud CINTA itu ialah, "Saya sayang awak. Jadi, saya nak campak awak masuk api Neraka."
*masa baca statement ini, saya serius gelak guling-guling.

Pastikan bila kita nak sebut "Saya sayang awak." kita dah set dalam minda, "Saya sayang awak, dan saya akan pastikan awak masuk Syurga."

Bersama kita menCINTAi. Tak semestinya antara lelaki dan perempuan. BFF pun boleh.

Sebab kita nak jumpa orang yang kita CINTA itu di Syurga. Kan?

No comments: